BRANJE V TRETJEM ŽIVLJENJSKEM OBDOBJU

Kratek opis dobre prakse
Cilj projekta THIRD READING AGE je povečati dostopnost novih komunikacijskih tehnologij za starejše odrasle in razviti bralno kulturo med državljani, starejšimi od 60 let. Poleg starejših projekt razvija kompetence za izobraževalce in knjižnično osebje, ki dela s starejšimi odraslimi, ter ustvarja novo izobraževalno gradivo in vire, namenjeno aktiviranju starejših odraslih v digitalnem prostoru. Projekt bo razvijal kompetence starejših na področju osnov uporabe e-knjig in njihovih možnosti, vodenja in vzdrževanja ustvarjalnega spletnega bloga ter oblikovanja kluba e-bralcev.
 
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
·         Zavod za izobraževanje odraslih Dante in Mestna knjižnica Reka ( Hrvaška)
·         Zavod za izobraževanje odraslih Glafka (Češka)
·         Lokalni javni organ Unione della Romagna Fiorentina (Italija)
·         Mala in srednje velika podjetja Art Smart (Latvija)
·         Nevladna organizacija Euni Partners (Bolgarija)

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
Gre za projekt Erasmus+ KA2, ki se je začel 1.9.2020 in končal 31.12.2022.
 
Po oblikovanju spletnega učnega načrta za branje in portala e-bralne skupnosti je bil oblikovan program usposabljanja za izobraževalce odraslih in knjižnično osebje, da bi podprli izvajanje razvitih rezultatov in zagotovili kakovosten rezultat usposabljanja.

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
· starejši od 60 let
– izobraževalci odraslih in osebje knjižnice
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
https://www.3rd-reading-age.eu/
·         Portal skupnosti za elektronsko branje: https://www.3rd-reading-age.eu/reading-portal
·         Priročnik za starejše učence: IO3_Trainig_Programme_for_Adult_Educators_and_Library_Staff_ENG.pdf
IO3 – Program usposabljanja_CRO.pdf

Namen in cilji dobre prakse
–       Povečanje dostopnosti do novih komunikacijskih tehnologij za državljane, starejše od 60 let.
–       Razviti kompetence za izobraževalce odraslih in knjižnično osebje, ki dela s starejšimi, da bodo lahko prilagodili svoje poučevanje in storitve lokalnim razmeram in potrebam učencev.
–       Razviti novo izobraževalno gradivo in vire, namenjene aktiviranju starejših državljanov v digitalnem prostoru.

Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
V okviru projekta so bili razviti trije intelektualni rezultati s posebnimi rezultati:
1) Cilj je olajšati, spodbuditi in ponovno premisliti branje za starejše z uporabo novih tehnologij.
2) Portal skupnosti za elektronsko branje – odprtokodni spletni učni portal z dejavnostmi in orodji v angleščini in partnerskih jezikih v podporo pilotnemu izvajanju učnega načrta. Dejavnosti in orodja na portalu so na voljo za samostojno učenje za vse starejše, ki niso bili neposredno vključeni v program usposabljanja, vendar morajo razviti kompetence za uporabo digitalnih orodij, sodelovanje v bralnih klubih ali uporabo nacionalnih virov e-branja.
3) Program usposabljanja za izobraževalce odraslih in knjižnično osebje: Priročnik za starejše udeležence – v podporo izvajanju razvitih rezultatov in za zagotovitev kakovostnega izida usposabljanja. V tem programu usposabljanja je bil velik poudarek na delu z netradicionalnimi učnimi pristopi ob polnem soglasju digitalnih medijev pri njihovi uporabi.

3 uporabljena ključna načela
1. Sodelovanje
2. Pripravljenost na učenje
3. Samostojno učenje


Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
/
Druge informacije
/

                 
Država: Latvija