Kratek opis dobre prakse |
Obseg težav na področju duševnega zdravja so zasenčile druge javnozdravstvene zadeve. Vsako leto ima več kot eden od štirih odraslih Evropejcev težave z duševnim zdravjem. Zaradi duševnih bolezni se v Evropi letno zgodi 58 000 samomorov. Ocenjeno število Evropejcev, ki so v zadnjih 12 mesecih zboleli za hudo depresijo, je 18,4 milijona, za specifičnimi fobijami pa 18,5 milijona. Leta 2016 je bilo 4,3 % vseh smrti v EU posledica duševnih in vedenjskih motenj. Leta 2016 je bilo 14 % vseh bolnišničnih postelj v EU namenjenih psihiatrični oskrbi. Delež oseb, ki so imele depresivne motnje, je bil v vseh državah članicah EU višji pri ženskah kot pri moških. V Španiji 12 % oseb, starih 45 let in več, poroča o kronični depresiji. Na Poljskem je takih 6 %, v Združenem kraljestvu pa 11 % (podatki Eurostata). Vlade EU še naprej namenjajo sredstva za odpravljanje te težave, mi pa smo kot partnerstvo (European Learning Network Ltd (ELN), Združeno kraljestvo. AWA, Poljska, in Permacultura, Španija) se odločili, da bomo prispevali svoj delež; težave na področju duševnega zdravja je treba reševati v njihovem bistvu. Partnerstvo se je ob pregledu razpoložljivih podatkov odločilo, da bo ukrepalo in razvilo metodo, ki bi jo lahko odrasli Evropejci uporabili za spopadanje s to težavo na osebni ravni. Projekt poudarja izboljšanje obvladovanja čustev pri usposabljanju odraslih. To odraža načelo, da je čustvena inteligenca, vključno s sposobnostjo prepoznavanja, razumevanja in obvladovanja čustev, ključna za učinkovito učenje. Z vključevanjem čustvene inteligence v izobraževalne procese so učenci bolje opremljeni za sprejemanje, ohranjanje in uporabo znanja, kar izboljšuje tudi njihovo vključenost in zaposlitvene možnosti. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Nevladne organizacije / Izobraževanje odraslih Osredotočenost projekta na zagotavljanje osnovnih orodij za obvladovanje čustev v okoljih neformalnega izobraževanja poudarja načelo prilagodljivosti in praktičnosti v izobraževanju odraslih. Metode neformalnega izobraževanja, ki so pogosto bolj prilagodljive in osredotočene na učenca kot formalno izobraževanje, so še posebej učinkovite za odrasle učence. Ta pristop omogoča lažjo uporabo učenja v realnih okoliščinah, zaradi česar je izobraževanje za odrasle ustreznejše in dostopnejše. |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
Notranje delavnice: Z delavnicami so trije subjekti zagotovili prenos novo pridobljenih orodij in znanja. Trenerji odraslih, ki so bili del usposabljanja, organiziranega v Španiji, so organizirali interno delavnico za odrasle osebe iz svoje organizacije, tako da so imeli koristi od rezultatov tečaja. Pri tem so sodelovale partnerske organizacije: izbor udeležencev, notranja delavnica, podporni coaching, mentorstvo in medsebojne izmenjave ter učenje in razvoj. |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
Starejši in izobraževalci odraslih, ki delajo s starejšimi. |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
Interaktivna knjiga “Knjiga čustvenih vaj” https://bit.ly/3u59FK5 Videoposnetek tečaja usposabljanja https://drive.google.com/file/d/17bGu7Mz125E9sIQMurgeuC7GpHSIYALd/view |
Namen in cilji dobre prakse |
Cilji projekta EMMA so bili naslednji: 1. Izboljšati obvladovanje čustev v procesu usposabljanja odraslih, kar bo posledično pozitivno vplivalo na kakovost njihovega učenja, vključevanja in možnosti zaposlitve. 2. Razširiti znanje o obvladovanju čustev v sodelujočih organizacijah. 3. Zagotoviti osnovna orodja za upravljanje čustev v neformalnem izobraževanju za odrasle in izobraževalce odraslih v obliki Knjige čustvenih vaj. 4. Prispevati k doseganju visoke kakovosti neformalnega izobraževanja odraslih z ozaveščanjem o pomenu upravljanja čustev v tem sektorju, zlasti z usmerjanjem na njegove odločevalce. 5. Olajšati dostop do novih, izboljšanih tehnik čustvenega upravljanja drugim trenerjem odraslih in odraslim po vsej Evropi. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Na spletni strani z rezultati projektov Erasmus+ (https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-UK01-KA204-078990) je bil ta projekt izbran kot primer dobre prakse. |
3 uporabljena ključna načela |
1. Čustvena inteligenca pri učenju 2. Širjenje in razširjanje znanja 3. Uporaba tehnik neformalnega izobraževanja |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
Povzetek videoposnetka usposabljanja v Španiji: https://www.youtube.com/watch?v=IX7vzR4YgAY |
Druge informacije |
/ |