PROJEKT SPRETNOSTI ZA PROSTI ČAS

Kratek opis dobre prakse
Ta program je namenjen izboljšanju spretnosti upravljanja prostega časa starejših državljanov z motnjami v duševnem razvoju in intelektualno oviranostjo ter podpori njihovim trenerjem/skrbnikom. Pripravili so nabor izobraževalnih orodij, ki je odprt izobraževalni vir za službe, trenerje, akademike, strokovnjake in starše kot interaktivno in podporno gradivo za dosego tega cilja. Raziskave, opravljene v različnih državah v Evropi, so pokazale, da ni ustreznega gradiva in/ali podpore za veščine preživljanja prostega časa za starejše osebe in/ali osebe s kakršno koli invalidnostjo. Zaradi tega njihova funkcionalna vključenost v skupnost ni dosežena, njihove sposobnosti se s staranjem bistveno zmanjšajo, kar negativno vpliva na njihovo čustveno stanje, potrebujejo pa tudi več pomoči in podpore. Poleg tega lahko obstoj nestrukturiranega, nepodprtega in brezplačnega prostočasnega usposabljanja ter popolno pomanjkanje rekreacijskih dejavnosti za invalide privede do negativnega vedenja do njih samih ali do skupnosti.
V tem projektu so s pomočjo raziskovalnega vprašalnika ocenili rekreativno vedenje starejših invalidov ali neinvalidov, s ciljem razviti spretnosti za socialno interakcijo in medsebojno sodelovanje teh posameznikov. Partnerji so ustvarili lahko dostopen digitalni vir, ki bo starejšim pomagal prekiniti ta krog, ki omejuje njihovo aktivno udeležbo v družbi. Ta krog obstaja, ker kljub temu, da v skupnosti obstajajo splošne izobraževalne in integracijske strukture, do zdaj ni bilo poudarka na učenju veščin za kakovostno življenje in preživljanje prostega časa, ki vodijo k učinkovitemu vključevanju v družbo in izboljšanju kakovosti življenja. Starejša oseba je lahko na primer zaradi okoljskih dejavnikov prikrajšana za izvajanje preprostih dejavnosti, kot so nakupovanje, obisk knjižnice, obisk prijateljev ali obisk parka. Poleg tega so včasih potrebne kombinirane kognitivne sposobnosti, na primer sestavljanje nakupovalnega seznama, prijava za knjižnično izkaznico, dogovarjanje o času obiska prijateljev in informirana odločitev o tem, kateri kraj obiskati.
Projekt je inovativen s pomočjo enostavnega za uporabo, interaktivnega izobraževalnega orodja za e-učenje, ki ponuja ozaveščanje in podpira strokovnjake, zainteresirane strani, udeležence in njihove skrbnike ter družbo kot celoto glede pomena učenja teh spretnosti, ki so lahko dostopne vsem. Orodjarna se deli prek projektnega učnega portala skupaj z drugimi izobraževalnimi gradivi.  

Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
NVO / Izobraževanje odraslih / Zasebno podjetje
Neformalno izobraževanje
   

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
Praksa se izvaja v obliki spletnega tečaja (brezplačno), ki je podprt z raziskovalnimi viri.
Spletni tečaj traja približno 10 ur.   

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
Starejši in ljudje s kakršnimi koli težavami.

Spletni tečaj je zbirka izobraževalnih orodij, ki je odprt izobraževalni vir za službe, trenerje, akademike, strokovnjake in starše kot interaktivno in podporno gradivo. 

Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
O projektu:
https://leisureskillsproject.eu/about-us/ 

Viri:
https://leisureskillsproject.eu/resources/ 

Spletna platforma:
https://leisureskillsproject.eu/login/   

Namen in cilji dobre prakse
1.       Ocenjevanje rekreativnega vedenja: Ocenjevanje prostočasnih dejavnosti starejših posameznikov, tako invalidnih kot neinvalidnih, z uporabo raziskovalnega vprašalnika.
2.       Razvijanje spretnosti socialne interakcije: Razvijanje sposobnosti, ki starejšim osebam olajšajo socialno udejstvovanje in interakcijo.
3.       Ustvarjanje digitalnih virov: Vključevanje starejših ljudi v digitalne vire: Razviti dostopna digitalna orodja, ki starejšim pomagajo pri aktivnejšem vključevanju v družbene dejavnosti. 
4.       Odpravljanje vrzeli v izobraževanju in vključevanju: Osredotočiti se na učenje veščin za kakovost življenja in preživljanje prostega časa, ki so ključne za učinkovito vključevanje v družbo in izboljšanje kakovosti življenja.
5.       Premagovanje okoljskih omejitev: Pomoč starejšim pri premagovanju okoljskih ovir, ki omejujejo njihovo zmožnost opravljanja vsakodnevnih dejavnosti, kot so nakupovanje, obiskovanje knjižnic, srečevanje s prijatelji ali obiskovanje parkov.
6.       Izboljšanje kognitivnih sposobnosti: Pomoč starejšim pri razvijanju kombiniranih kognitivnih spretnosti, potrebnih za različna opravila, kot so sestavljanje nakupovalnih seznamov, vpisovanje knjižničnih izkaznic, načrtovanje obiskov s prijatelji in sprejemanje informiranih odločitev o krajih, ki jih je treba obiskati.

Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
V okviru projektnih dejavnosti so partnerji opravili obsežno raziskavo o politikah na področju prostočasnih spretnosti in pripravili priporočila.
V projektne dejavnosti je bila vključena tudi obsežna raziskava o vrednotenju prostočasnih spretnosti.
Oba dokumenta sta na voljo za prenos na spletni strani projekta.    

3 uporabljena ključna načela
1. Vključujoče učenje: osredotočanje na starejše s posebnimi potrebami in brez njih, kar kaže na zavezanost k dostopnosti in prilagajanju učnih izkušenj.
 
2. Razvoj socialnih veščin: prednostno razvijanje veščin socialne interakcije, poudarjanje pomena komunikacije in vključevanja v skupnost kot učnih rezultatov.
 
3. Praktična uporaba: poudarjanje pridobivanja veščin iz resničnega življenja, kot so sprejemanje odločitev, načrtovanje obiskov in vsakodnevnih dejavnosti, kar kaže na osredotočenost na učenje, ki je neposredno uporabno v scenarijih iz vsakdanjega življenja.

Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
/  

Druge informacije
Kratek videoposnetek:
https://leisureskillsproject.eu/wp-content/uploads/2023/05/20221114_150521.mp4
 
Družbeni mediji:
https://www.instagram.com/leisureskillsproject/
https://www.facebook.com/people/Leisure-Skills-Project/100083377750824/

                 
Država: Ciper