ST@NDBYME

Kratek opis dobre prakse
Podpora strokovnjakom na področju izobraževanja odraslih (tj. poučevanja starejših oseb o uporabi IKT) in dolgotrajne oskrbe pri krepitvi njihovih zmogljivosti za pomoč starejšim osebam pri uresničevanju njihovih potencialov na področju digitalne udeležbe ob hkratnem varovanju njihovih pravic do zdravja, samostojnosti, neodvisnosti in zasebnosti.

Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
Posebni centri ali ustanove za izobraževanje odraslih, ki se osredotočajo na zagotavljanje učnih priložnosti za odrasle. Ti centri nudijo strukturirano in formalno okolje za usposabljanje strokovnih delavcev ter dostop do virov in prostorov, ki so ugodni za učenje – centri za izobraževanje odraslih, ustanove za dolgotrajno oskrbo, skupnostni centri ali spletne učne platforme.

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
Načrtovanje in oblikovanje projekta (3-6 mesecev),
Razvoj učnega načrta in gradiva za usposabljanje (2-4 mesece),
Zaposlovanje in kvalifikacije praktikov (1-2 meseca),
Vzpostavitev infrastrukture (2-3 mesece),
Izvajanje usposabljanja in oblikovanje skupnosti prakse (6-12 mesecev),
Testiranje na terenu in ponavljajoče se izboljšave (3-6 mesecev),
izmenjava znanja in zagovorništvo (stalno)

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
Praktiki v izobraževanju odraslih in dolgotrajni oskrbi
Opis: Ta kategorija vključuje strokovnjake, izobraževalce in skrbnike, ki se ukvarjajo z izobraževanjem odraslih in storitvami dolgotrajne oskrbe za starejše osebe.
Vloga: Vloga: Ti učenci so osebe, odgovorne za spodbujanje usposabljanja starejših za digitalno pismenost. Med njimi so lahko inštruktorji izobraževanja odraslih, strokovnjaki za dolgotrajno oskrbo, socialni delavci in drugi strokovni delavci.


Starejše osebe (seniorji)
Opis: V to kategorijo spadajo starejši posamezniki, ki so prejemniki usposabljanja za digitalno pismenost.
Vloga: Učenci so starejši odrasli, ki želijo izboljšati svoje digitalne spretnosti in aktivneje sodelovati v digitalnem svetu. Lahko živijo v ustanovah za dolgotrajno oskrbo, skupnostih ali na svojih domovih.

Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
Razvoj celovitega učnega načrta, ki zajema digitalno pismenost, okvire človekovih pravic in učinkovite metodologije poučevanja.
Izdelava izobraževalnih gradiv, vodnikov in priročnikov za praktike in starejše učence – učni načrt in izobraževalna gradiva, moduli in delavnice za usposabljanje, programi usposabljanja za praktike, orodja skupnosti za prakso, protokoli za testiranje na terenu

Namen in cilji dobre prakse
Cilji in naloge dobre prakse, opisane v projektu za podporo strokovnim delavcem v izobraževanju odraslih in dolgotrajni oskrbi starejših oseb pri digitalni udeležbi, so večplastni. Vključujejo opolnomočenje tako strokovnih delavcev kot starejših oseb, spodbujanje digitalne pismenosti in spoštovanje človekovih pravic.
 
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
Praksa je prinesla pozitivne rezultate tako za izvajalce kot za starejše učence. To je vključevalo izboljšane spretnosti digitalne pismenosti, večje zaupanje v uporabo tehnologije in občutek opolnomočenja med starejšimi posamezniki:
·         Vpliv na človekove pravice
·         Vključevanje skupnosti
·         Vključujoča zasnova in dostopnost
·         Spoštovanje etičnih standardov

3 uporabljena ključna načela
1. Okvir človekovih pravic
2. Testiranje na terenu in iterativne izboljšave
3. Etična uporaba tehnologije


Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
Veliko virov, nasvetov in trikov ter primerov dobre prakse je na voljo na uradni spletni strani projekta:
https://www.standbymelearning.eu/

Druge informacije
/

Država: Švedska